Letní soustředění v Ostružné 2017

První naše společné soustředění v Ostružné máme zdárně za sebou a já bych se chtěl s vámi podělit o naše zážitky a o programu, který jsme na soustředění absolvovali. Aspoň uvidíte, že kluci určitě doma říkali pravdu o náročnosti celého soustředění:).

Den 1.

Začínali jsme obědem ve 13hod. Pak kluci měli čas se vybalit (někteří to nestihli do konce soustředění:)) a odpočinout po cestě. První trénink jsme začali v 15:00-16:30 atletikou. Zde už kluci tušili, že to nebude jednoduchý týden J. Pak měli hodinu volno a začal další 1,5hodinový trénink. Tentokrát jsme se zaměřili na volejbal, kde jsme si zopakovali všechny volejbalové techniky (prsty, bagr, obrana, smeč). Večeře byla naplánovaná na 19:30 a hned po večeři měli možnost jít do regeneračního bazénku, který je součástí penzionu. Samozřejmě tam se vydováděli asi nejvíce:). Večerku jsme každý den měli ve 22hod.

Den 2.

Budíček měli kluci každý den v 7:30. Ten jsem si na starost vzal já:). V 8:00 jsme šli na lehčí výběh cca.30min. Zde jsme lehce poznali, kteří kluci něco přes prázdniny dělali. Bohužel musím říci, že drtivá většina s lehčím výběhem měla problémy a jen jsme pozorovali jejich protáhnuté tváře a nenávist k trenérům:). Hned po běhu následovala snídaně. První ostrý volejbalový trénink začal v 9:30-11:30. Zde už jsme se rozdělili na dva týmy (starší a mladší). Ve 12hod byl oběd a odpolední klid do 14:30. Od 15-16:30 následoval druhý atletický trénink o od 17:30-19:00 znovu volejbal. Večeře, regenerace a večerka byla stejně jako předchozí den.

Den 3.

(Na tento den jsme si naplánovali odpolední túru na Šerák).

Budíček v 7:30, výběh v 8:00. Zde jsme po zkušenosti z předešlého dne udělali malou změnu. Starší kluci šli běhat se mnou, mladší běželi lehčí trasu s trenérkami. Snídaně v 8:30 a trénink od 9:30-12:00. Tento trénink jsme rozdělili na tři části – volejbal/atletika a strečink. V 12:30 byl oběd a do 13:45 odpolední klid. Ve 14h jsme odcházeli na naši společnou túru na Šerák. Naplánovaná trasa – penzion -Šerák – Obří skály – Ramzová – Pramen Dobré vody – penzion. Cca 17km. Všichni jsme to zvládli, i když si myslím, že někteří si sáhli na dno svých sil:). Na penzion jsme přišli přesně na večeři v 19:30 hladoví a unavení:). Pak byla povinná regenerace a večerka ve 22:00. Asi si umíte představit, že s večerkou nebyl žádný problém:).

Den 4.

Opět budíček v 7:30 a výběh v 8:00. Tento den jsme se zaměřili čistě jen na volejbal. Tréninky probíhaly ve stejných časech jako v předešlých dnech. Jen  odpolední volej. trénink jsme trochu zkrátili a po zbytek času jsme se věnovali posílení HSS(hluboký stabilizační systém). Večeři jsme posunuli na 19h, protože jako druhou večeři bylo opékání špekáčků a „posezení u ohně“ (jen trenéři, kluci pořád lítali a hráli na schovku s baterkami:)). Večerka opět ve 22:00.

Den 5.

Budíček, výběh, snídaně, oběd, večeře a tréninky byly ve stejných časech. Tréninkový plán byl rozdělen na volejbal/atletika/volejbal. Byl to poslední celý den soustředění, tak jsme se rozhodli klukům posunout večerku na 23hod. Nicméně kluci už ve 22hod byli na pokojích a v klidu se dívali na TV. Asi už byli unavení:).

Den 6.

Poslední den jsme klukům posunuli budíček na 8:00 a výběh byl dobrovolný. Byli jsme zvědaví, kolik kluků dobrovolně přijde. Naše předpovědi se bohužel nenaplnily. Na startu byli tři trenéři a pouze čtyři hráči. To nás trošku zklamalo… Po snídani si kluci sbalili věci, uklidili pokoj a v 10hod jsme šli na poslední volejbalový trénink. Tento trénink byl čistě hrací. My trenéři jsme pozorovali, co se za tento týden naučili a na co se zaměřit v nové sezoně. Po tréninku jsme zhodnotili celé soustředění a rozdali malé sladkosti. Pak byla volná zábava a čekání na vlak zpět do Olomouce.

Pro nás trenéry, ale i pro samotné hráče bylo soustředění obrovskou zkušeností a poznání celého kolektivu. Měli jsme možnost vidět, jak se hráči chovají v krizových a nestandardních situacích, v momentech kdy jeden potřebuje druhého a v celkovém projevu hráče. Celkově jsme soustředění hodnotili velmi pozitivně. Samozřejmě nebylo vždy vše ideální, ale to jsme si vždy vyříkali na místě. Dalším důležitým aspektem bylo to, že jsme celé soustředění zvládli bez jediného zranění.